Znajdujesz się w: Strona główna > Pracownicy > Profile pracowników > dr hab. Joanna Wardzała
dr hab. Joanna Wardzała
Zakład Zachowań Konsumenckich
Adres e-mail: joanna.wardzala@uwr.edu.pl
Telefon: +48 71 375 51 03
Gabinet: 202 (budynek Instytutu Socjologii)
social media https://scholar.google.pl/citations?user=mAeuC_4AAAAJ&hl=pl
social media https://www.researchgate.net/profile/Joanna_Wardzala
Konsultacje:
w semestrze letnim 2023/24:
- poniedziałek 12:45-13:45 on-line
- środa 14:30-15:30
- urlop:
- 24.07-31.08, 14-29.09
Zainteresowania naukowe:
- zachowania konsumenckie (Consumer Behaviour),
- przedsiębiorczość (Entrepreneurship),
- socjologia konsumpcji (Sociology of Consumption),
- innowacje społeczne (Social Innovation),
- socjologia prawa (Sociology of Law),
- nowe media (New Media)
Staż zagraniczny:
Erasmus+, Individual Teaching Programme for Teaching Staff Mobility, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Croatia (maj 2015);
Granty i projekty badawcze:
2012 -2013 „Młodzi konsumenci w wielkim mieście. Między edukacją prawną a magią galerii handlowych”, projekt badawczy nr 2326/M/IS/12 realizowany w ramach II Konkursu na Wewnętrzne Projekty Badawcze na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego w 2012 r";
2009 -2011: „Działania informacyjne członków gospodarstwa domowego a jego zachowania gospodarcze” grant naukowy MNiSW nr 0926/B/H03/2009/36 realizowany pod kierownictwem prof. dr hab. Stefana Forlicza, w latach 2009-2011 Wrocławiu – jako wykonawca(wraz z zespołem prof. dr hab. Wandy Patrzałek);
.
- Ethical aspects of social research and the protection of intellectual property rights
- Socjologia prawa
- Socjologii rynku
- Etyczne i prawne regulacje badań rynkowych
- Dane osobowe i reklama w ujęciu prawnorynkowym
- Metodologia badań socjoekonomicznych
- Przemiany struktur współczesnego państwa z elementami socjologii administracji
- Etyka badań socjologicznych i ochrona własności intelektualnej
- Encyklopedia prawa
- Prawo rodzinne i opiekuńcze,
- Prawne aspekty pracy socjalnej
Monografie oraz redakcje prac zbiorowych:
Wardzała Joanna, „ Młodzi w społeczeństwie konsumpcyjnym : wiedza, opinie i oczekiwania młodego pokolenia wobec konsumpcji i jego zachowania konsumenckie” , Acta Universitatis Wratislaviensis ; 3902, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2019;
„Wartości, moda, innowacje. Zachowania konsumenckie z perspektywy społecznej i ekonomicznej” pod redakcją Aleksandry Perchli-Włosik i Joanny Wardzały, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Forum Socjologiczne Nr 9 (2018);
Wardzała Joanna, „Drobni przedsiębiorcy wobec kapitału zagranicznego : strategie organizacyjne w kontekście komunikacji i kultury” , Wydawnictwo Gajt , Wrocław 2018
„Konsument w zmieniającym się otoczeniu społecznym. Między dyferencjacją a pragmatyzmem” pod redakcją Wandy Patrzałek i Joanny Wardzały, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. - Nr 501 (2017);
Wardzała-Kordyś Joanna, Patrzałek Wanda, Perchla-Włosik Aleksandra, Forlicz Stefan, Dejnaka Agnieszka, "Działalność informacyjna członków gospodarstwa domowego i jego decyzje ekonomiczne", Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2012,(współautorstwo książki);
Artykuły naukowe oraz rozdziały w pracach zbiorowych:
Wardzała Joanna, Patrzałek Wanda, Influencerzy i media społecznościowe : mobilne wspólnoty zainteresowań w kontekście zachowań młodych konsumentów, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 526 (2018), s.88-98;
Wardzała Joanna, Młode pokolenie wobec pracy, konsumpcji oraz sukcesu, Forum Socjologiczne Nr 9 (2018), s. 15-31
Wardzała Joanna, Patrzałek Wanda Tradycyjne i mobilne media w komunikacji społecznej [w:] Z Teorii i praktyki komunikacji społecznej : stan i rozwój badań w Polsce / pod redakcją Pawła Urbaniaka, Katarzyny Konarskiej, Arkadiusza Lewickiego. - Kraków : Wydawnictwo LIBRON Filip Lohner, 2018. - S. 303-313;
Wardzała Joanna, Rola wspólnot zainteresowań dla biznesu : innowacja czy konieczność? „Marketing i Zarządzanie” Uniwersytet Szczeciński. 2017, nr 1 (47), s. 163-170;
Wardzała Joanna, Wiedza i opinie młodych konsumentów w zakresie zakupów w mediach społecznościowych : aspekty prawne i społeczne, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. - Nr 501 (2017), s. 175-185;
Wardzała Joanna, Znaczenie nowych mediów dla młodych konsumentów w kontekście wprowadzania innowacji społecznych, Marketing i Rynek. - 2015, nr 2, s. 187-195
Wardzała Joanna, Perchla-Włosik Aleksandra , Młodzi członkowie gospodarstw domowych jako konsumenci mediów masowych w świetle badań jakościowych, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu 3, 2015, s. 397-405;
Wardzała Joanna., Młodzi konsumenci wobec nowych mediów—racjonalne zakupy czy fascynacja technologią?, Forum Socjologiczne,Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2013, s.43-53
Wardzała–Kordyś Joanna, Legal culture of big city young consumers w: Marketing przyszłości : trendy, strategie, instrumenty. Orientacja na klienta na konkurencyjnym rynku red. nauk. Grażyna Rosa, Agnieszka Smalec, Szczecin, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2012, s.271-284
Wardzała-Kordyś Joanna, Prawo i opinia publiczna jako nośniki przekazu reklamowego w mediach, w: Współczesne media : kryzys w mediach. T. 1, red. Iwona Hofman, Danuta Kępa-Figura. – Lublin, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012. - s. 147-160
Wardzała-Kordyś Joanna, Kultura prawna jako warunek komunikacji rynkowej gospodarstw domowych, [w:] „Komunikacja rynkowa: ewolucja, wyzwania, szanse” pod red. B. Pilarczyk i Z.Waśkowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010. - (Zeszyty Naukowe nr 135, s. 195-20
Wardzała-Kordyś Joanna, Zachowania organizacyjne w małych firmach z udziałem kapitału zagranicznego we Wrocławiu [w:]: Ekonomiczne i społeczno-prawne uwarunkowania transformacji gospodarki polskiej pierwszej dekady XXI wieku pod red. L. Olszewskiego. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2008, Acta Universitatis Wratislaviensis. Ekonomia nr16, s. 187-205
Wardzała Joanna, Świadomość i kultura prawna konsumentów [w:] W. Patrzałek (red.) Kulturowe determinanty zachowań konsumenckich, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2004