Znajdujesz się w: Strona główna > Pracownicy > Profile pracowników > dr Michał Cebula > Wybrane publikacje
Wybrane publikacje
Artykuły naukowe oraz rozdziały w pracach zbiorowych:
- Cebula, Michał (2023). "Social class, social networks and variety of weak and strong practices". Sociology Compass, e13124. DOI: 10.1111/soc4.13124
- Cebula, Michał (2023). "Cultural Resources and Mobilization of Social Capital: The Case of Finding a Job". Sociological Inquiry 93(1), s. 59-91. DOI: 10.1111/soin.12500
- Cebula, Michał (2022). "Inequality in Social Capital: Assessing the Importance of Structural Factors and Cultural Consumption for Social Advantage. A Case from Poland". International Review of Sociology (Revue Internationale de Sociologie) 32(3), s. 501-528. DOI: 10.1080/03906701.2022.2135190
- Cebula, Michał (2022). "Podziały klasowe a kapitał społeczny i segregacja sieci". Studia Socjologiczne 1, s. 165-192.
- Cebula, Michał; Pilch, Szymon (2020). "Społeczne zróżnicowanie gustu muzycznego". Studia Socjologiczne 1, s. 73-104.
- Cebula, Michał (2020). "Traditional vs. Modern Art: The Status and Network Antecedents of Visual Art Preferences". Polish Sociological Review 1, s. 41-63.
- Cebula, Michał (2019). "Beyond Social Class and Status. The Network Embeddedness of Music Consumption". Przegląd Socjologiczny 2, s. 81-105.
- Cebula, Michał (2018). "Społeczne uwarunkowania odbioru sztuki. Pomiędzy dyspozycją estetyczną a pluralizmem nastawień". Studia Socjologiczne 2, s. 115-145.
- Cebula, Michał (2017). "Analiza klasowa na rozdrożu? W stronę kulturowej koncepcji klas P. Bourdieu". Studia Socjologiczne 3, s. 33-69.
- Błaszczyk, Mateusz; Cebula, Michał (2016). "Uczestnictwo w kulturze a uczestnictwo w mieście. O kapitałach kulturowych i różnorodności stylów życia mieszkańców dużego miasta". Studia Socjologiczne 1, s. 99-126.
- Cebula, Michał (2015). "Beyond Economic and Cultural Capital: Network Correlates of Consumption Tastes and Practices". Polish Sociological Review, Vol. 192 (4), pp. 455-474.
- Cebula, Michał (2015). "Konsumpcja jako komunikacja? W poszukiwaniu socjologicznego paradygmatu w analizie konsumpcji". Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (tytuł nr: Konsumpcja jako forma komunikacji społecznej. Nowe paradygmaty i konteksty badawcze, red. W. Patrzałek), nr 414, s. 29-41.
- Cebula, Michał (2015). "Dystynkcja na szklanym ekranie? Telewizja, praktyki odbiorcze a struktura społeczna". Przegląd Socjologiczny 64 (3), s. 53-83.
- Cebula, Michał (2015). "Czy klasy społeczne się liczą? O (nie)przydatności analiz klasowych dla potrzeb marketingu". Marketing i Rynek, nr 3, s. 9-19.
- Cebula, Michał; Perchla-Włosik, Aleksandra (2014). "Młodzi konsumenci wobec wyzwań współczesnej konsumpcji w perspektywie rynku mody i teorii socjokulturowych". Handel Wewnętrzny, nr 4, s. 43-54.
- Cebula, Michał (2013). "Współczesne formy kulturowych zróżnicowań. Przypadek 'wszystkożerności'". Forum Socjologiczne (tytuł nr: Nowe trendy w konsumpcji i zmiany w komunikowaniu społecznym, red. W. Patrzałek, nr 4, s. 111-131.
- Cebula, Michał (2013). "Konsumpcja statusowa – między praktyczną świadomością a strategicznym działaniem". Kultura i Społeczeństwo (tytuł nr: Konsumpcja i kultura popularna), nr 4, s. 3-28.
- Cebula, Michał (2013). "Społeczne uwarunkowania gustów i praktyk konsumpcyjnych. Zbieżność pozycji społecznych i stylów życia czy autonomizacja kultury?". Studia Socjologiczne 2, s. 97-125.