Znajdujesz się w: Strona główna > Pracownicy > Profile pracowników > dr Aleksandra Perchla-Włosik > Wybrane publikacje
Wybrane publikacje
Monografie oraz redakcje prac zbiorowych:
- Perchla – Włosik Aleksandra (2008), (red.), Skiba Wojciech, (red.) Droga do zatrudnienia. Mapa uwarunkowań aktywizacji niepełnosprawnych na Dolnym Śląsku. Badania empiryczne, Edytor, Legnica
- Perchla – Włosik Aleksandra (2008) (red.)., Skiba Wojciech, (red.) Droga do zatrudnienia. Mapa uwarunkowań aktywizacji niepełnosprawnych na Dolnym Śląsku. Ekspertyzy i analiza prawna, Edytor, Legnica
- Perchla – Włosik Aleksandra, (monografia), System wartości i współczesne trendy oraz zachowania konsumpcyjne społeczności wielkomiejskiej na przykładzie mieszkańców Wrocławia, Instytut Socjologii, Drukarnia ATUT, 2012
- Perchla-Włosik Aleksandra, Forlicz Stefan, Dejnaka Agnieszka., Patrzałek Wanda, Wardzała-Kordyś Joanna, (2012)Działalność informacyjna członków gospodarstwa domowego i jego decyzje ekonomiczne, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa (współautorstwo książki)
- Marka modowa : jak zrozumieć konsumenta mody i stworzyć markę szytą na miarę? / Jacek Kall, Aleksandra Perchla-Włosik, Alicja Raciniewska, Katarzyna Sempruch-Krzemińska, Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., 2018. - 222 s. : rys.
Artykuły naukowe oraz rozdziały w pracach zbiorowych:
- Perchla – Włosik Aleksandra (2012), Dostosowanie polskiego prawa reklamy do wymogów Unii Europejskiej w: pod red. W. Patrzałek, Kreowanie i zmiana współczesnego przekazu reklamowego, WSB Poznań-Wrocław, s. 103-113
- Perchla – Włosik Aleksandra (2012)., Reklama globalna na polskim rynku. Problematyka indywidualizacji i standaryzacji reklamy z perspektywy socjo – kulturowej w: pod red. W. Patrzałek, Kreowanie i zmiana współczesnego przekazu reklamowego, WSB Poznań-Wrocław, s. 145-159
- Perchla-Włosik Aleksandra (2013)., Młodzi mieszkańcy aglomeracji miejskich wobec mody jako elementu stylu życia w: pod red. L. Garbarskiego i M. Krzyżanowskiej, Istota i uwarunkowania kreowania wartości przez marketing, „Handel wewnętrzny. Rynek, przedsiębiorstwo, konsumpcja, marketing” t. 1 maj-czerwiec (A), Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, , s. 52-59
- Perchla – Włosik Aleksandra (2013), Social reception of companies’ marketing strategies in the area of socially responsible consumption. Example of clothing market w: Nowe trendy w konsumpcji i zmiany w komunikowaniu społecznym. Współczesne orientacje i metody badań, pod red. W. Patrzałek, “Forum Socjologiczne” nr 4/ 2013, Wydawnictwo Uniwersystetu Wrocławskiego, Wrocław, s. 31-43
- Perchla-Włosik Aleksandra (2014)., Ethical Fashion w świetle badań nad zachowaniami konsumenckimi ludzi młodych w: Innowacje w obszarze komunikacji rynkowej. Komunikacja z nowymi segmentami rynku, „Marketing i Rynek”, nr 4, 2014, s. 117-122
- Perchla-Włosik Aleksandra., Cebula Michał (2014), Młodzi konsumenci wobec wyzwań współczesnej konsumpcji w perspektywie rynku mody i teorii socjokulturowych, Handel Wewnętrzny, nr 4, Warszawa, IBRKK, s. 43-54
- Perchla-Włosik Aleksandra, Patrzałek Wanda (2014)., Zastosowanie analizy semiologicznej w badaniach wpływu mody na zachowania młodych konsumentów, Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 336/2014, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław
- Perchla-Włosik Aleksandra., Wardzała Joanna (2015), Młodzi członkowie gospodarstw domowych jako konsumenci mediów masowych w świetle badań jakościowych, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu 3, s. 397-405
- Perchla-Włosik Aleksandra (2015), Moda jako komunikat w świetle teorii socjologicznych i badań empirycznych, Zeszyty Prasoznawcze 2015, Tom 58, Numer 3 (223), Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, s. 615–625
- Perchla-Włosik Aleksandra, Mróz-Gorgoń Barbara (2015), Marka modowa jako element personal branding i podstawa formowania wizerunku
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, s. 220-233
- Perchla-Włosik Aleksandra (2016), Zachowania konsumenckie i specyfika codziennego życia pokolenia Digital Natives Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu 67, s. 13-24
- Is ethical fashion the only socially approved fashion? : a vision of anti-consumerist future in the behavior of fashion consumers = "Ethical fashion" jako moda jedynie akceptowalna społecznie? : wizja antykonsumpcjonistyczej przyszłości w zachowaniach konsumenckich na rynku odzieżowym / Aleksandra Perchla-Włosik, Alicja Raciniewska, Bibliogr. - Streszcz. w jęz. ang., pol.// Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. - Nr 501 (2017), s. 63-76