Znajdujesz się w: Strona główna > Studenci > Ogłoszenia > REKRUTACJA! Spersonalizowana edukacja - tutoring akademicki dla osób studiujących w Instytucie Socjologii
Od semestru zimowego 2023/2024 oferuję pierwszą w Instytucie Socjologii sesję tutoringu akademickiego. Pierwsza sesja rozpocznie się w semestrze zimowym 2023, a druga w semestrze letnim 2024 roku. W każdej sesji bierze udział jedna osoba. Sesja obejmuje 15 godzin tutoringu (7 spotkań co dwa tygodnie + spotkanie organizacyjne).
Czym jest tutoring akademicki?
Tutoring akademicki opiera się na interakcji, zaufaniu i wymianie doświadczeń między tutorem an uczniem. Proces tutoringu polega na wspólnej systematycznej pracy, której rytm wyznaczają kolejne spotkania. Zadanie tutora to przewodnictwo, obserwacja i wsparcie, an uczeń przechodzi przez proces dążąc do lepszego rozumienia siebie i świata, metodami zaproponowanymi przez tutora. W edukacji akademickiej tutoring można traktować jako dodatkową ofertę skierowaną do osób studiujących. Jest to forma edukacji spersonalizowanej, która oparta jest na całkowicie indywidualnym podejściu i współpracy. Dlatego szczegółowe treści i cele spotkań są ustalane w odpowiedzi na potrzeby ucznia w porozumieniu z tutorem.
Dla kogo tutoring?
Tutoring akademicki jest dla każdej osoby gotowej stawiać sobie pytania i otwarcie dyskutować o możliwych odpowiedziach. Tutoring jest dla osób, szukających swojej ścieżki studenckiej, zawodowej, rozwojowej. Tutoring wymaga gotowości do pracy, ale nie wymaga wysokiej średniej. Tutoring wymaga otwartości i szczerości, ale nie jest terapią psychologiczną lub poradnictwem zawodowym. W tutoringu ważna jest droga do celu, a nie sam cel, dlatego nie można postawić znaku równości między tutoringiem a coachingiem. Podobnie, w tutoringu ważne są obie strony - tutor i uczeń - dlatego nie można go nazwać mentoringiem. Jeśli drażnią Cię proste, uniwersalne recepty "na sukces", i nie wierzysz we wszechwiedzących mentorów - być może tutoring jest dla Ciebie?
Zasady organizacji tutoringu na UWr:
Tutoriale, realizowane jako zajęcia ponadprogramowe, odbywają się w wymiarze 15 godzin.
Za zrealizowanie tutorialu przyznaje się 2 punkty ECTS. Tutorial podlega zaliczeniu bez oceny.
Więcej w zarządzeniu Rektora oraz zarządzeniu Dziekana WNS
Tutorka - dr hab. Katarzyna Kajdanek, prof. UWr
Pracuję w Instytucie Socjologii w Zakładzie Socjologii Miasta i Wsi od 2008 roku. Od tamtego czasu zrealizowałam ponad 4000 godzin dydaktycznych, pracując na zajęciach polsko- i anglojęzycznych, prowadząc wykłady, ćwiczenia i seminaria dyplomowe. Szkoła tutorów dała mi poczucie, że spotkania dydaktyczne na Uniwersytecie mogą mieć bardziej zindywidualizowany i jakościowy charakter. Propozycja tutoringu w semestrze zimowym i letnim 2023/2024 jest pierwszą tego typu inicjatywą w Instytucie Socjologii. To dla mnie ważne doświadczenie i mam nadzieję, że się powiedzie!
Moja definicja tutora: Tutor to ktoś, kto stawia pytania i uważnie przygląda się odpowiedziom.
Moje zainteresowania poza pracą z obszaru socjologii osadnictwa to sport (ciężary i bieganie), psychoedukacja i współczesna literatura (głównie brytyjska i skandynawska). Mieszkam we Wrocławiu, do pracy zwykle jeżdzę rowerem.
Zapraszam do udziału!
REKRUTACJA
Zgłoszenia do tutoringu sesji zimowej, od osób studiujących na II roku studiów licencjakich i na 2. semestrze studiów magisterskich dowolnego kierunku w Instytucie Socjologii (mail z krótkim uzasadnieniem chęci udziału w tutoringu) można przesyłać mailowo na adres: katarzyna.kajdanek@uwr.edu.pl do 30 października 2023 roku).
UWAGA
Rekrutacja przedłużona do 10 listopada 2023 r. W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu mailowego.
* ze względu na pilotaż projektu, ofertę kierujemy do najstarszych roczników osób ze studiów licencjanckich i magisterskich w IS, z czasem ofeta zostanie poszerzona.