You are here: Home > Institute > PhD students > mgr Szymon Pilch > ACADEMIC PUBLICATIONS
ACADEMIC PUBLICATIONS
- Pilch, Sz. (2023, in press) A career in IT? The meanings of a career at business process outsourcing centres in Poland from a biographical perspective. "Qualitative Sociology Review", XIX(1).
- Pilch, Sz. (2022, in press) Discursive strategies of constructing of IT specialists’ creative work by employers from business services industry in Poland. Initial findings on the example of agile software development. [in:] Sketches from the sociology of creative work. Work, design, communication strategies. [eds.] P. Rojek-Adamek, M. Juza. Krakow: Pedagogical University of Krakow Press.
- Mrozowicki, A., Pilch, Sz. (2021, in press) "Job quality and workers’ power in logistics in the context of the COVID-19 (post)pandemic crisis in Poland”, Warsaw Forum of Economic Sociology, vol. 12, Number 1(23) Spring 2021.
- Cebula, M., Pilch, Sz. (2020). Społeczne zróżnicowanie gustu muzycznego [Social Differentiation in musical taste]. "Studia Socjologiczne", 236(1), 73-104. Available at: http://www.studiasocjologiczne.pl/img_upl/studia_socjologiczne_2020_nr1_s.73_104.pdf
- Pilch, Sz. (2019). Świat (bez) pracy. Od fordyzmu do czwartej rewolucji przemysłowej. [red.] J. Czarzasty, Cz. Kliszko, Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 2018, ss. 510 [Review article of: A world (without) of work. From fordism to fourth industrial revolution. [Eds.] J. Czarzasty, Cz. Kliszko. Warsaw: Oficyna Wydawnicza SGH, Pp. 510. "Przegląd Socjologiczny, 68(2): 209–214. Available at: http://journals.ltn.lodz.pl/index.php/Przeglad-Socjologiczny/article/view/517/471
- Pilch, Sz. (2018). Społeczne wzory konsumpcji a orientacje aksjologiczne pracowników wrocławskiego sektora kultury i produkcji gier wideo w świetle badań własnych [Social patterns of consumption and axiological orientations of employees of the Wrocław culture and video game production sector in the light of own research]. 9, Wartości, moda, innowacje. Zachowania konsumenckie z perspektywy społecznej i ekonomicznej ["Sociological Forum" 9. Values, fashion, innovations. Consumer behavior from a social and economic perspective]. [Eds.] A. Perchla- Włosik, J. Wardzała. Pp.319. Wrocław: University of Wrocław Press. Available at: https://wuwr.pl/fsoc/article/view/5918
- Pilch, Sz. (2018). Sprekaryzowane zatrudnienie i wolontariat w kontekście spektakularyzacji miejskiej kultury – analiza socjologiczna [Precarious employment and voluntary work in the context of spectacularization of urban culture - sociological analysis]. "Fabrica Societatis", No. 1/2018, 216-235. Available at: http://www.fabricasocietatis.uni.wroc.pl/node/22
- Pilch, Sz. (2017). Kwestia urynkowienia oraz konsumpcji muzyki rockowej a zagadnienie partycypacji w kulturze muzyki rozrywkowej [The issue of marketization and consumption of rock music and the issue of participation in the culture of popular music]. Rock w humanistyce. Szkice empiryczne [Rock in humanities. Empirical sketches]. [Eds.] P. Drygas. Pp. 9-31. Warsaw: Wydawnictwo Warsztatów Analiz Socjologicznych. Available at: : https://www.academia.edu/35287305/Kwestia_urynkowienia_i_konsumpcji_muzyki_rockowej_a_zagadenienie_partycypacji_w_kulturze_muzyki_rozrywkowej